IELTS speaking test 対策ブログ

IELTS speaking section で高得点を狙うための対策記録です

Okonomiyaki, Japanese-style pizza

お題はお休みでしたが、お好み焼きを自分流に説明してみました!

 

 Okonomiyaki, Japanese-style pizza, is one of the traditional Japanese cuisines, as well as a signature food in some areas.

 It's made with flour, eggs, slices of pork, sea food, and chopped vegetables, and is topped with condiments, such as Okonomiyaki sauce (similar to BBQ sauce), mayo, dried seaweed, and slices of dried bonito. Chopped scallions and pickled ginger on the photo are good choice as well.

 Okonomi means "how you like it", so you can add and put your favorite food on your Okonomiyaki. Some people add noodles in Okonomiyaki. This tastes so good, despite being rich in starch.

 

お好み焼きの英訳は様々あって、私は Japanese-style pizza が気に入っています。

Japanese pancake だと甘い味を想像してしまうかなぁ~と思って。。。でも、どっちが良いのか未だにわかりません(笑)

 

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村