IELTS speaking test 対策ブログ

IELTS speaking section で高得点を狙うための対策記録です

英会話タイムトライアル 3/4 (月)~3/6(水) 備忘録

今回は be good with something / someone 

の言い方が勉強になりました。

 

be good with your hands = 手先が器用

 

be good with people = 人当たりがいい

be good with compliments = 太鼓持ち

be good with words = 話し上手

などなど応用もききそうです。

 

また、「~するのは初めてです」という時、

私は This is my first time to ~ . と

to do を使っていたのですが

This is the first time I've ~. のように

主語+完了形を続けるほうが良いのですね。

口に馴染ませないといけないので

何度も音読しなくては!!

 

3月4日(月)

お上手ですね

名前を覚えるのは得意ですか?

昔は卓球が得意でした

昔は赤い車を運転していました

私の父は手先が器用です

私は手先が器用でありません

手先が器用ですか?

私は子供が苦手です

私は地図が苦手です

母は機械が苦手です

パソコンに強いですか?

数字に強いですか?

 

You’re good.

Are you good at remembering names?

I used to be good at table tennis / Ping-Pong.

I used to drive a red car.

My dad is good with his hands.

I’m not good with my hands.

Are you good with your hands?

I’m not good with kids.

 → I’m not good at entertaining kids.

        I’m not good at taking care of kids.

I’m not good with maps.

My mom is not good with machines.

Are you good with computers?

Are you good with numbers?

 

3月5日(火)

ここに来るのは初めてです

ここに来るのは初めてですか?

実はバリを訪れるのは初めてではありません

J-popに興味はありますか?

競馬にはあまり興味はありません

クラシック音楽にハマっています

昔は切手収集にハマっていました

着物の購入をお考えですか?

今は結構です

 

 

This is the first time I’ve been here.

Is this the first time you’ve been here?

Actually, this isn’t the first time I’ve been to Bali.

Are you into Japanese music called J-pop?

I’m not really into horse racing.

I’m so into classical music.

I used to be so into collecting stamps.

Are you interested in buying a kimono?

 → 今したいかどうかを聞く場合には be interested in。店員さんが実際によく使う言葉。

I’m not interested right now.

 

3月6日(水)

暇なとき、何をしていますか?

余暇には読書をします

時々美術館に行きます

ヨーロッパのサッカー(の話題)をフォローしています

ミステリー小説のファンです

私はあなたのファンです

高校野球の大ファンです

私の父は熱烈なタイガースファンです

私の母はバレーボールをフォローしていて、日本チームの熱烈なファンです

 

What do you do in your free time?

In my free time, I read.

 → I read. と現在形で伝えます

I sometimes go to art museums.

I follow European football.

 → to followは、興味があって最新の状況をよくチェックしているという意味。スポーツやエンタメにも使える

I’m a fan of mystery novels.

I’m a fan of yours.

I’m a big fan of high school baseball.

My dad is a huge fan of the Tigers.

My mom follows volleyball and she is a huge fan of the Japan team.

 

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村