IELTS speaking test 対策ブログ

IELTS speaking section で高得点を狙うための対策記録です

to follow in one's footsteps

to follow in one's footsteps = to follow one's exmaple = to follow one's lead

 

例)Many littel boys admire Shohei Otani. They look up to him and they want to be like him. They want to follow in his footsteps.

 

 メジャーリーガーとして大活躍の大谷君に憧れて、彼を目指して頑張っている子供たちを例にしてみました。

 

 またはスーパーボランティアの尾畠さん。*1

 若い人たちから師匠と呼ばれているそうなので、

 Many young volunteers follow in his footsteps (follow his example).

 と言うこともできそうです。

 

 

 When you were younger, was there anybody that you wanted to follow in their footsteps? Not necessarily career footsteps. Was there anybody that you wanted to be like them?

 

 あなたが若い頃、真似したいなと思った人物はいますか?アイドルや女優さんでも構いません。

 私はシルヴィ・ギエムという女性ダンサーに憧れていました。100年に1人の逸材と言われたダンサーです。彼女のパフォーマンスはセンセーショナルだったので賛否も巻き起こりましたが、彼女は屈することなく自分を貫きました。

 私は彼女のそういう意志の強いところを真似したいと思います。

 

 When I was young, I admired Sylvie Guillem. (She's a famous female classical ballet dancer from France. Her way of dancing was very innovative. Some people disliked her performance.) Even though I didn’t follow in her footsteps as a a dancer, I wanted to follow her example as a woman. She' very determined. I want to be like her.

 

 この他にも、業界の最先端であり収益もだしている企業の業態を真似する場合にも使えます。

 

 たとえば、大塚家具の久美子社長。従来の高級路線から低価格路線へ舵を切ろうとしましたよね。

 

 イケア or ニトリ, they're very popular and they're making a lot of money. 大塚家具 wanted to follow in their footsteps (to follow their examples).  

 

 とっても子供っぽい表現ですが、今の私が会話のなかで説明するには、これくらいのほうが伝わりやすいかなと考えてます。

 

にほんブログ村 英語ブログへ
にほんブログ村